Druk na Textile backlit

Do przygotowania podświetlanej reklamy wewnętrznej lub zewnętrznej coraz częściej wykorzystuje się specjalne rodzaje materiałów o wyjątkowych właściwościach – są to elastyczne materiały, które doskonale rozpraszają światło, wyróżniają się wysoką wodoodpornością, wytrzymałością, odpornością na działanie skrajnie wysokich i niskich temperatur. Przykładem takiego materiału jest materiał tekstylny Textile Backligh o wyjątkowo gęstym splocie. Po podświetleniu materiału od jego wewnętrznej strony, naniesiona na jego powierzchnię grafika staje się niezwykle wyraźna, kolory są wyjątkowo żywe i bardzo głębokie. W związku z tym druk na Textile Backlight stał się popularnym sposobem na wykończenie podświetlanych reklam przeznaczonych do użytku wewnętrznego i zewnętrznego, do takich nośników reklamy jak lightboxy czy podświetlane panele reklamowe.

Czym jest Textile Backlight?


To rodzaj niezwykle gęsto upakowanego materiału tekstylnego charakteryzującego się dużą elastycznością i wysoką odpornością na działanie skrajnych temperatur – materiał posiada certyfikat B1, a w więc w wysokim stopniu jest materiałem niepalnym. W poligrafii materiał wykorzystywany jest do przygotowania nadruków na podświetlane reklamy zewnętrzne i wewnętrzne. Ze względu na dużą gęstość włókien, wydruki na Textile Backlight charakteryzują się bardzo wysoką jakością przedstawionego obrazu. Na tego typu materiale można przygotowywać wydruki kolorowe, o dużej szczegółowości, wyróżniające się głębią zastosowanych kolorów. Co bardzo ważne, tego typu materiał jest również wytrzymały i odporny na działanie czynników środowiskowych. Reklamy z użyciem materiału mogą być zatem eksponowane w wielu różnych miejscach, także na zewnątrz, pod chmurką.

Kiedy stosować druk na Textile Backlight?


Ten rodzaj materiału najczęściej wykorzystuje się przy tworzeniu reklam podświetlanych, na przykład w systemach SMART FRAME. Są to specjalne systemy bazujące na ramach aluminiowych – specjalne aluminiowe profile, na które naciąga się uprzednio nadrukowany materiał. Tego typu rozwiązania są nie tylko tanie, ale i wyjątkowo efektowne. Dzięki dużej elastyczności materiału Textile Backlight jego naciągnięcie na aluminiowy profil jest dziecinnie proste. Co ważne, po odpowiednim naciągnięciu, powierzchnia materiału pozostaje gładka, brak na niej jakichkolwiek fałd czy wybrzuszeń, przez co sama reklama zyskuje na atrakcyjności wyglądu. Duża elastyczność materiału nie ma wpływu na jego szczególne właściwości związane z rozpraszaniem światła. Materiał oświetlony od strony wewnętrznej sprawia, że znajdujący się na jego powierzchni nadruk ożywa. Kolory nadruku stają się bardziej intensywne, żywe i głębokie.

Zalety nadruków na Textile Backlight?


  • • ze względu na specyfikę materiału, podświetlone nadruki stają się niezwykle efektowne, ich kolory są głębsze i bardziej żywe
  • • materiał jest prosty w obróbce i łatwy w montażu, zwłaszcza przy wykorzystaniu specjalnych profili aluminiowych
  • • nadruki na materiale są trwałe i odporne na blaknięcie
  • • materiał ma wysoki certyfikat niepalności
  • • materiał jest elastyczny i niepodatny na gniecenie, łatwo go naciągnąć i rozprostować

POWRÓT DO GÓRY